1. Home
  2. /
  3. Δημοσιεύσεις
  4. /
  5. Ενημέρωση Πολιτών
  6. /
  7. Δελτία Τύπου
  8. /
  9. Η Δημοτική αρχή νοικοκύρεψε...

Η Δημοτική αρχή νοικοκύρεψε τα οικονομικά του Δήμου Σερρών με σχέδιο και προγραμματισμό και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                    Σέρρες, 28 Φεβρουαρίου 2017
ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ
Γραφείο Τύπου
Κ. Καραμανλή 1, Σέρρες
τηλ . 23210/83612


Δελτίο τύπου
«Η Δημοτική αρχή νοικοκύρεψε τα οικονομικά του Δήμου Σερρών με σχέδιο και προγραμματισμό και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση»
Συνέντευξη τύπου εφ’ όλης της ύλης παρεχώρησε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Σερρών, Διοικητικών, Οικονομικών Λειτουργιών, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Διαφάνειας, κ. Στέργιος Γαλάνης στα πλαίσια της ενημέρωσης των δημοτών του δήμου Σερρών για τα αποτελέσματα της δράσης της δημοτικής αρχής του δημάρχου, κ. Πέτρου Αγγελίδη, του δήμου Σερρών τα τελευταία έξι χρόνια (από 06-01-2011 έως 28-02-2017) στον τομέα ευθύνης του ως Αντιδημάρχου των Διοικητικών και Οικονομικών Λειτουργιών, της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Διαφάνειας και ως Προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής (2013-2017).

Ο Αντιδήμαρχος Σερρών, κ. Στέργιος Γαλάνης ανέπτυξε τις σημαντικότερες δράσεις της δημοτικής αρχής στους τομείς ευθύνης του για την περίοδο από 06-01-2011 έως 28-02-2017. Κυρίως επέμεινε στον οικονομικό τομέα λέγοντας ότι «η δημοτική αρχή νοικοκύρεψε τα οικονομικά του δήμου Σερρών με σχέδιο και προγραμματισμό και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση». Συγκεκριμένα ανέφερε ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας, την πρόχειρη μεταρρύθμισης του Καλλικράτη και τις μειωμένες χρηματοδοτήσεις από την πολιτεία κατά 65%,  η δημοτική αρχή κατάφερε χωρίς δάνεια διεκδικώντας έσοδα και μειώνοντας δαπάνες να μειώσει τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις σε προμηθευτές από 9.924.714,54 ευρώ που τις ανέλαβε την 1η Ιανουαρίου του 2011 στο ποσό του 1.286.291 ευρώ έως την 31η Δεκεμβρίου 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού και τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις (δάνεια) από 6.135.135,61 ευρώ που τις ανέλαβε την 1η Ιανουαρίου του 2011 στο ποσό των 4.022.531 ευρώ έως την 31η Δεκεμβρίου 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού.  

Επίσης ανέφερε ότι τα ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου ανέρχονταν την 1η Ιανουαρίου του 2011 στα 5.002.037,31 ευρώ ενώ την 31η Δεκεμβρίου 2016 ανέρχονταν στα 11.903.128 ευρώ. Επιπλέον τόνισε ότι ο Δήμος Σερρών αποπληρώνει υποχρεώσεις σε προμηθευτές σε διάστημα 60 ή το αργότερο 90 ημερών λέγοντας ότι «ο Δήμος Σερρών είναι πλέον αξιόπιστος στην αγορά». Παράλληλα επεσήμανε την αύξηση κατά  102.173.744,22 ευρώ του κεφαλαίου του Δήμου Σερρών μετά τη συνεργασία του με τον Αντιδήμαρχο, κ. Παύλο Μυστακίδη, με την ενσωμάτωση στον ισολογισμό του 2014 και έπειτα των αξιών των ακινήτων του επικαιροποιημένου μητρώου παγίων του Καποδιστριακού Δήμου Σερρών. Στη συνέχεια έκανε λόγο για σωστή διαχείριση των κληροδοτημάτων που διαχειρίζεται ο Δήμος Σερρών και ανέφερε την επιτυχή διεκδίκηση των τόκων του κληροδοτήματος «Ι. Αποστολίδη» από πιστωτικό ίδρυμα για την περίοδο 1980-2013. Επιπλέον υπενθύμισε τη δημιουργία για πρώτη φορά στην ιστορία του Δήμου Σερρών της ηλεκτρονικής αποθήκης και επεσήμανε τη συνεισφορά της στη μείωση των δαπανών με τον έλεγχο των εισερχόμενων και εξερχομένων υλικών. Επιπρόσθετα ανέπτυξε την πολιτική της δημοτικής αρχής στα έσοδα αναδεικνύοντας τις κρίσιμες κανονιστικές αποφάσεις που αφορούν την κατάργηση άδικων τελών που ίσχυαν από το παρελθόν, τη μείωση τελών σε άπορους, άτομα με αναπηρίες και πολύτεκνους και την επιβολή τελών σύμφωνα με την αρχή της ανταποδοτικότητας. Μάλιστα ο κ. Αντιδήμαρχος ανέδειξε την αύξηση των εσόδων από μισθώματα από 195.475,19€ το 2011 σε 292.699,67€  έως το Σεπτέμβριο του 2016. Ακόμη ο κ. Γαλάνης ανέφερε ότι κατά ποσοστό 90% μέσο όρο κατ’ έτος ακολουθήθηκε η διαδικασία του διαγωνισμού για τις διάφορες προμήθειες του δήμου ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει την εκπόνηση δύο κανονισμών κατά τη διάρκεια των έξι ετών που αφορούσαν τα δημοτικά κοιμητήρια αλλά και την παροχή υπηρεσιών στις  τοπικές και δημοτικές κοινότητες του Δήμου για τη συντήρηση, τον ευπρεπισμό και την καθαριότητα των κοιμητηρίων.

      Όσον αφορά τις διοικητικές λειτουργίες του Δήμου ο κ. Αντιδήμαρχος ανέδειξε τις προγραμματικές συμβάσεις που συνήψε ο Δήμος Σερρών με την ΑΝΕΣΕΡ και άλλους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών για την επίγεια καταπολέμηση των κουνουπιών με τη συνδρομή του κ. Αντιπεριφερειάρχη Σερρών. Παράλληλα στάθηκε στις δύο (2) Ετήσιες Προγραμματικές Συμβάσεις με τη Δημόσια Βιβλιοθήκη για το δανεισμό βιβλίων σε πολίτες των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων του δήμου Σερρών. Επιπρόσθετα ο κ. Αντιδήμαρχος ανέφερε τη σύμβαση παροχής υπηρεσίας «Καθαριότητα  κτηρίων Τοπικών & Δημοτικών Κοινοτήτων του Δήμου Σερρών». Σε σχέση με το τμήμα προσωπικού επέμεινε στη σύσταση το 2011 του νέου Ο.Ε.Υ. του Δήμου Σερρών, στην υιοθέτηση παροχής κοινωφελούς εργασίας στο Δήμο Σερρών (μετατροπή χρηματικής ποινής) και στην πρακτική άσκηση των φοιτητών, σπουδαστών και μαθητών των ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, Μαθητείας ΟΑΕΔ. Όσον αφορά τα δημοτολόγια και το ληξιαρχείο ανέφερε τη σημαντική εργασία ψηφιοποίησης των φακέλων του δημοτολογίου που βρίσκεται σε εξέλιξη και τη ψηφιοποίηση του ληξιαρχείου.
Στα θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ανέφερε ότι μετά από 7 χρόνια περίπου, ανανεώθηκε το 2016  η ιστοσελίδα του Δήμου δίνοντας επιπλέον τη δυνατότητα ηλεκτρονικής καταχώρησης αιτημάτων από τους δημότες και προώθησης αυτών προς επεξεργασία στα αρμόδια τμήματα του Δήμου. Επίσης έκανε ιδιαίτερη μνεία στην εκπόνηση και εφαρμογή για κινητές συσκευές Android (ιδέα της Αντιδημάρχου Πολιτισμού κ. Σοφίας Μπιτζίδου)  με εργαλεία ανάπτυξης λογισμικού ανοικτού κώδικα (χωρίς κανένα κόστος για το Δήμο) για την ενημέρωση των δημοτών σχετικά με εκδηλώσεις και ανακοινώσεις του Δήμου. Στα πλαίσια της διαφάνειας ο κ. Γαλάνης ανακοίνωσε ότι για την περίοδο 2011-2017 αναρτήθηκαν από τις υπηρεσίες των αρμοδιοτήτων του ως Αντιδημάρχου του Δήμου Σερρών στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑ του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης  12.479 πράξεις συνολικά. Όσον αφορά την Οικονομική Επιτροπή ανέφερε ότι από το 2013 έως την 28η Φεβρουαρίου 2017 πραγματοποιήθηκαν 166 συνεδριάσεις και ελήφθησαν 2.962 αποφάσεις.

Τέλος ο κ. Αντιδήμαρχος ευχαρίστησε το Σερραϊκό λαό για τη στήριξή του όλα αυτά τα χρόνια στην Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων ως την γνήσια, αυτόνομη και αυτεξούσια αυτοδιοικητική παράταξη στο Δήμο Σερρών. Ευχαρίστησε τις Σερραίες και του Σερραίους για την δυνατότητα που του δίνουν προσωπικά από το 2006 να τους εκπροσωπεί ως μέλος της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων, στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Σερρών. Ευχαρίστησε τον κ. Δήμαρχο, κ. Πέτρο Αγγελίδη, για την τιμή που περιποίησε στο πρόσωπό του να τον ορίσει με διαδοχικές αποφάσεις του Αντιδήμαρχο του Δήμου Σερρών, Διοικητικών, Οικονομικών Λειτουργιών, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Διαφάνειας τα τελευταία έξι χρόνια (από 06-01-2011 έως 28-02-2017). Ευχαρίστησε τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, τους συναδέλφους Αντιδημάρχους, τους Προέδρους των Ν.Π. και τους  Δημοτικούς Συμβούλους της συμπολίτευσης για την άψογη συνεργασία που είχαν όλα αυτά τα χρόνια. Ευχαρίστησε τους συναδέλφους, Δημοτικούς Συμβούλους των παρατάξεων της αντιπολίτευσης για τον τρόπο που αντιμετώπισαν τα θέματα των αρμοδιοτήτων του. Ευχαρίστησε τους Προέδρους και τους Τοπικούς Συμβούλους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων και τους Εκπροσώπους Κοινοτήτων για την αμέριστη στήριξή τους. Ευχαρίστησε τους πολίτες της πόλης των Σερρών και των Κοινοτήτων για το κουράγιο, την υπομονή τους και την καλή τους διάθεση όλα αυτά τα έξι χρόνια. Ευχαρίστησε τον Γενικό Γραμματέα του δήμου Σερρών, κ. Σοφοκλή Θεμιστοκλέους για την συμπαράστασή του. Ευχαρίστησε τους Προέδρους και τα μέλη της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων για την υποστήριξη του έργου μέσα στην κοινωνία. Ευχαρίστησε τους φορείς και τους συλλόγους του Δήμου για την συνεργασία.  Ευχαρίστησε εγκάρδια όλους τους υπαλλήλους του Δήμου Σερρών για το φιλότιμο και την εργατικότητά τους. Ευχαρίστησε τους δημοσιογράφους των τοπικών ΜΜΕ για την κάλυψη των θεμάτων των αρμοδιοτήτων του.  Επίσης ευχήθηκε καλή επιτυχία σε όλους τους συναδέλφους της Δημοτικής Αρχής που από την 1η Μαρτίου 2017 αναλαμβάνουν τα νέα τους καθήκοντα. Ειδικότερα ευχήθηκε καλή επιτυχία στο συνάδελφό του, κ. Χρήστο Χαρίτο, που αναλαμβάνει να συνεχίσει την σημαντική προσπάθεια που έγινε στον τομέα της διοίκησης και οικονομίας, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και διαφάνειας του δήμου Σερρών τα τελευταία έξι χρόνια. Δήλωσε ότι παραμένει μάχιμος στις επάλξεις του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Σερρών και ότι επιστρέφει ακόμη πιο δυναμικά στο επάγγελμά του, τη δικηγορία.